AprenDev és un esdeveniment dedicat a professionals i estudiants de la indústria dels videojocs, amb xerrades, tallers i masterclass d’altres professionals de manera que repercuteixi en la seva experiència i facilitar vies per a la emprenedoria.
L’horari és:
Les activitats són:
11:00 – Realitat virtual: servei vs. mitjà
Professional : Andie Sacchi @andiesafo
La realitat virtual és el que ja es ve anunciant-se a si mateixa: una realitat. Parlem del seu paper com a servei i com a mitjà per entendre per què cal deixar-lo de veure com a novetat i tractar les seves obres i desenvolupament amb la responsabilitat deguda.
Portfolio: www.mahatmandie.com
12:00 – GameBCN i altres vies de professionalització
Professional: Oscar Sahun @gamebcn
El coordinador d’el programa d’incubació per a estudis indie de videojocs GameBCN explicarà la tasca que porten fent durant quatre anys per ajudar a equips que volen dedicar-se professionalment a el desenvolupament de videojocs. Oscar Sahun analitzarà diferents opcions per començar en aquest sector i compartirà consells basats en la seva pròpia experiència per reduir el risc de mort indie.
Hyper Three Studio, equip incubat en la tercera edició de GameBCN explicarà com el va ajudar la seva participació en el programa.
Portfolio: https://gamebcn.co/
13:00 – Esculpit orgànic d’un bust en ZBrush
Professional : Caterina Sumalla @CaterinaSumalla
En aquesta sessió veurem pas a pas des de zero com fer els trets d’un bust femení d’una Twi’lek fins al resultat final llest per render.
Portfolio: www.artstation.com/kath_87
14:00 – El fun dels serious games. ¿Què cal fer per crear-los?
Professional : Ana Belén del Tovar García @Nedeltoga
Repàs a les decisions que s’han de prendre a el fer un serious game amb èxit per a centres educatius: plataformes, continguts pedagògics, com vendre-ho, diversitat a l’aula …
Portfolio: https://bedeltoga.blogspot.com/
16:00 – Desenvolupant motors i editors 3D des de zero
Professional : Javi Agenjo @tamat
En una era dominada per Unity i Unreal, cada vegada sembla més absurd endinsar-se en el desenvolupament d’un motor 3D des de zero, més encara si inclou un editor (o com en el meu cas està fet a la web). En aquesta xerrada explicaré com és desenvolupar un motor 3D amb editor usant com a exemple la meva experiència desenvolupant la plataforma WebGLStudio. Des arquitectura, pipeline de render, formats, llibreries fins experiències personals i consells. És una xerrada orientada a desenvolupadors que vulguin explorar la part més tècnica de el desenvolupament de jocs.
Portfolio: www.tamats.com
17:00 – Masterclass de pixel art
Professional: Sabrina Camara @khioora
Conceptes bàsics sobre píxel art i animació amb la tècnica de píxel, tècniques, mostres en jocs, artistes píxel reconeguts, i debat / preguntes.
Portfolio: www.khioora.com
18:00 – Saber aprofitar el feedback
Professional : Mariona Valls @marionshkav
Prepara’t per mostrar el teu projecte a el públic. Parlarem de com tenir una bona presència i organitzar el testeig dels teus jocs, perquè els esdeveniments o les sessions siguin el més profitoses per a l’equip de desenvolupament que vagi a implementar els canvis que surtin d’aquestes sessions.
Portfolio: https://www.mangoprotocol.com/